POSLEDNÍ ČLÁNKY

Nečekaný úlovekZačínají prázdniny a jako každý rok moje dovolená, kterou jsem si tentokrát naplánoval na čtrnáct dní. Mám chatičku na Orlíku dva kilometry pod hrází přehrady Kořensko. Týden trávím v okolí chatky a věnuji čas dvoum mladým rybřům, kteří jsou u nás na pár dní. Věnujem se chytání sumců a jdou nám jen malý do osumdesáti centimetrů. Ráno si přivstanu a zkouším okouny na dropshot a docela se mi daří na umělé, později jen živé žížalky. Týden dovolené rychle uplynul, odjeli přátelé a v neděli i moje přítelkyně, mě čeká necelý týden mé oblíbené kaprařiny. ...vícePublikováno 13.09.2016
Podzimní Labe podruhéBlíží se konec října a je pořád slušné počasí, tak s kolegou Jirkou vyrážíme opět zkusit štěstí na řeku Labe. Teplota vody již klesá pod 11°C, tak se zaměříme hlavně na produkty firmy Sportcarp – boilies ananas-banán, které mám oblíbené na podzim na Orlíku a dělá spoustu záběrů a pěkných ryb. Samozřejmě GLM-krill a popřípadě odzkoušíme maďarskou klobásu, která při minulé výpravě vydala spoustu ryb. To vše doplníme tygřím ořechem. ...vícePublikováno 17.08.2016
Začíná podzim a kapři z Labe nás lákajíŽiji v malebném městečku v Sušici na Šumavě, kde je rybářských revírů velmi poskromnu. Má rybářská vášeň je na tolik silná že za rybami cestuji i tisíce kilometrů. Rybařím již od dětství a vodnímu světu jsem úplně propadl, a tak moje koníčky jsou akvaristika a rybaření, kde můžu pozorovat vodní svět a vše kolem něj. ...vícePublikováno 17.08.2016
Ebro Buena Vista březen 2016Zas uplynul rok, je březen a pořádáme týdenní výpravu do Španělska na Rio Ebro. V tomto období se specializujem na lov candátů přívlačí na gumové nástrahy a sem tam se i podaří nějaký ten sumec. Je 25.3.2016 a tentokrát odjíždíme v početné sestavě 10 rybářů. ...vícePublikováno 16.05.2016
Zobrazit všechny články
Nečekaný úlovek

a v neděli i moje přítelkyně, mě čeká necelý týden mé oblíbené kaprařiny.

Je neděle podvečer rychle balím, nakládám do lodi a odjíždím osm kilometrů po proudu na své
oblíbené místo s nadějí, že bude volné. Tlak rybářů v této lokalitě je značný, mám štěstí. Začíná se
šeřit a vše mi jde jak se říká samo. Za hodinu mám vše potřebné na svém místě a začíná vytoužený
klid a pohoda.
Levý prut zavezen na hloubku 7,3 m do zakrmeného místa dvacet metrů pod tyčovou
bójku, novinkou boilís chili fruit 18 a 20mm a řepkou to zalité bustrem chili fruit. Pravý prut
zavezen na hloubku 8,5m do zakrmeného místa dvacet metrů nad tyčovou bójku, pro Orlík
osvědčený boilís Lake Wizard 18 a 20mm zalitým Liquid Liverem a zasypán Multiattract Powder.
Od kolegů kaprařů se dozvídám, že kapři nejsou aktivní a úlovky jsou nahodilé, proto mé zákrmy
jsou řídké, soustředěné do plochy 10 x10m pro jeden prut a každých 6 hodin přidávám kobrou po
patnácti kuličkách boilís.
Celé pondělí se nic neděje, nástrahy zkouším zatraktivnit o plovky, pasty a různé způsoby
nastražení.
Blíží se půlnoc a udeřila silná bouřka, náhle zjišťuji, že mám spadlý swingr, příposlech nic
nezaznamenal. Nedá mi to a po chvíli stahuji nástrahu, která byla odtažena cca padesát metrů od
lovného místa. Jsem celý provlhlý a přichází zklamání, nic. Ještě kontrola hlásičů a příposlechu,
kterým jsem tak věřil. Hlásič vypínám a hned zapínám a vše opět funguje jak má.

Je úterý, nic se neděje, prudce se ochladilo a neustále silněji prší. Mám z počasí docela radost,
zvednou se průtoky, prokysličí voda a kapři se konečně začnou krmit. Mám do soboty spoustu času
a věřím, že to příjde. Neměním zvolenou taktiku a trpělivosti mám víc než dost.
Středa ráno, konečně jízda na Lake Wizard zdolávám kapra cca 10 kg, a když se natahuji po
podběráku, mírně povolím tah a náhle jsem bez ryby. Školácká chyba se trochu svádí na háček typu
Longshank, se kterým nemám tolik zkušeností, ale na tom už nic nezměním. V podvečer za deště
připlouvá kamarád Tomáš, který dováží čerstvé zásoby potravin, jede na vesla pět kilometrů z
Hladné, a táhne za sebou svého úspěšného woblera. Doráží ke břehu, hned představuje svůj úlovek
sumíka 96 cm. Je vidět, že vláčka funguje pořád skvěle.
Je brzké čtvrteční ráno, Tomáš se chystá k odjezdu, náhle mám záběr na levý prut, tentokrát rybu
podebírám a rychle kapra vážíme, fotíme a vracíme zpět. Kapr 8.5kg 78 cm splňuje mé očekávání a
věřím že se povede i větší ryba.
Průtok vody se dostává až na osminásobek běžného průtoku, voda je přikalená a výrazně se
ochladila, což mi dělá starosti. Mám spoustu záběrů od velkých cejnů 52 - 58 cm i na 20 mm boili,
jen na levý prut, pravý stále mlčí. Několikrát jsem byl s echolotem nad krmným místem, bylo
zřejmé, že se ryby krmí a záběry nechodí, to dokazoval oblak kalu vždy po zákrmu. Blíží se večer,
měním taktiku pro pravý prut. Zakrmuji boilis Red Fish-Fruit 20 mm zalitý busterm Red Fish-Fruit,
krmné místo posouvám o deset metrů blíž na hloubku vody 7,5 metrů. Lodí připlouvá kamarád
Jarda a usazuje se v mé blízkosti. Po společné dohodě usazuje bójku po proudu dál od mojí a na
hloubku 6 metrů.
Prokrmuje kukuřici, řepkou a boilis Lake Wizard 18 mm. Počasí se začíná měnit, průtoky klesají a
tak jsem plný očekávání.

Sumci jsou aktivní, Jarda na Lejka Wizarda po půlnoci přitahuje sumečka kolem 60 cm.
Brzké páteční ráno zdolávám kapra na pravý prut Red Fish-Fruit 7.1 kg 75 cm, a vzápětí i na levý
prut Čili Fruit 6.85 kg 74 cm.

Docházím k závěru, že všechny dosavadní záběry přišly na jednu
20 mm kouli, montáž v pva sáčku od Foxe doplněnou nadipovanou
drtí a boilim 4 kusy, zalítým panákem dipu, zabalit, nechat pořádně
prosáknout a zavést do krmného místa.
Jarda se baví směsicí ryb, tloušť, kapr, cejn, amur.
Na poslení den levý prut s boilis Čili Fruit místo bustru Čili Fruit použiji Čili olej, který se
vyznačuje svojí pálivou účiností.
Sobotní ráno mi tato kombinace přinesla dva úspěchy v podobě dvou kaprů 7 a 5 kg. Jsem
spokojen, ale cílová ryba měla být více jak 10 kg, které celkem pravidelně chytám.
Téměř všechny záběry přicházeli častně ráno a tak jen lituji, že čas pomalu vypršel. Doma mě čeká
přítelkyně a dcera, která nás po delším čase navštívila o víkendu, slíbil jsaem, že v 17 hodin budu
doma a někam vyrazíme, ale to jsem ještě netušil co mě čeká.
Je poledne, přichází pomalá jízda na pravý prut, zasekávám, zdolávám rybu, tah je silný pomalý,
říkám si na závěr slušná ryba.
Co čert nechtěl, ryba se vypíná kousek od břehu, je fuč. Dotáčím udici s lamentováním, zas háček
typu Longshank.
Měním rychle návazec s osvědčeným háčkem Heavy carp vel. 4 od Sportcarpu, šup do pva
sáčku doplnit, zabalit a rychle zavést. Mám tak hodinu do odjezdu, říkám si o novou šanci.
Začínám balit, pruty balím vždy jako poslední. Netrvá půl hodiny a záběr, naviják se plynule
roztáčí, ryba si rychle bere vlasec, zasekávám a cítím pořádný tah, volám na Jardu rychle do
lodě je to velký. Jarda vesluje co to dá, já rychle dotáčím vlasec a rázem jsme o 100 metrů proti
proudu nad bójkou, zkouším rybu více brzdit, což se mi moc nedaří. Jsem přesvědčen, že jde o
sumce, mám s nimi velké zkušenosti z minulých let převážně z Rio Ebra. Boj trvá již více než
hodinu, montáž dostává řádně zabrat, sumec se neustále snaží zajet do propadliny cca 12 metrů,
to se mu povedlo a zjišťuji, že je ve vázce. Přemýšlím co s tím, utrhnout to můžu vždy. Zkoušíme
místo obeplouvat ze všech možných stran a najednou se sumec dává opět do pohybu, cítím opět
velkou šanci. Kolem nás plují loďky s přihlížejícími, objevuje se i velký sumcař Zdeněk se synem a
společně s Jardou hodně fandí a věří, že to dám. Po třech a půl hodinách konečně sahám sumci do
tlamy a přitahuji k bortu lodi, ale zjišťuji, že mi pravá ruka neslouží a síla je někde pryč. Předávám
sumce Zdeňkovi, ten ho okamžitě za velkého pokřiku vytahuje na trávu a já jen nevěřícně přihlížím.
Je venku !!! Měříme 211 cm, opět pokřik !!! Nemám sílu rybu zvednout, tak
rád umožním focení Zdeňkovi který má sil na rozdávání.
Tato má výpravná expedice mi připomněla Jakuba Vágnera, také jeho životní úlovky přicházely těsně před ukončním několikadenních expedicí.

Musím připomenout kvalitu novodobých materiálů
a přikládám popis sestaveného prutu
Prut: Sportcarp Black Star 3.6m, 2.75LB, 2xdíl
Naviják: Shimano Ultegra CI4 10 000 XSA
Vlasec: Pline 0.28mm
Šok.návazec: Sportcarp Maximus 0.29mm,22.7kg
Šok.fluorocarbon: Sportcarp Ghost 0.50mm,13.6kg
Návaz.šnůrka: Sportcarp Maximus Skin 11.5kg
Háček: Sportcarp Heavy Carp vel. 4

Děkuji přírodě a všem, kteří mi při dosažení rybářských zážitků a úspěchů pomohli, jakýmkoliv

způsobem a prožívají tyto krásné chvíle semnou. Přeji všem rybářům nevšední rybářské zážitky,

a proto pečlivě zvažte jakou rybu si domů odnesete, nejlépe žádnou. Samozřejmostí byly všechny úlovky vráceny zpět.